maandag 27 juni 2011

Retro Jurkje

Regelmatig loop ik hier de 2e Fase (een leuke! tweedehandswinkel) binnen. Al heel wat mooie lappen heb ik daar weggehaald, van het weekend een prachtige foute Flinstone stof, helemaal gelukkig ben ik er mee. Nu weet ik dan eindelijk wat ik met al die stoffen ga doen!
Ik heb nu het perfecte patroon voor een jurkje gevonden waar ik al heel lang mee in mijn hoofd loop. Een hele oude Knippie had het bijna perfecte patroon. Gister heb ik het patroon uitgetekend en een paar kleine aanpassingen gedaan.
Ik heb ook gelijk maar stof geknipt zodat ik vanavond aan de gang kan achter het naaimachien. Oude goud met bloemen gordijnenstof van mijn oma en een prachtige roze bloemenstof die al heel lang in de kast ligt te wachten voor het perfecte project. Retro mix met nieuw dus.
Het word een dubbelzijdig jurkje die aan twee kanten te dragen is zodat je kunt wisselen (ook praktisch bij een vuile kant!) Er komt een bijpassend schatten-tasje met rits bij zodat de dames hun belangrijkste vondsten van de dag daarin kunnen stoppen.
Ik ga nu beginnen met een maat 98/116, het is uiteindelijk de bedoeling dat ik hem tot zeker maat 134 en wellicht aangepast tot aan de volwassenen maten ga maken. De maten zijn ruim genomen, bij maat 98 kunnen de dames hem als lang jurkje aan, bij maat 110 als jurkje en bij maat 116 als tuniek. Het is dus een ideaal jurkje dat lekker lang meegaat en door zijn dubbelzijdigheid verveeld hij nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten