zaterdag 11 mei 2013

Kunst en Brocante markt 10 en 11 mei 2013

 
Vrijdag een week terug bedacht ik dat ik 31 mei veel te lang vind duren om op een markt te gaan staan. In Den Burg zouden op 10 en 11 mei ook markten zijn. Maar maak ik kunst of ben ik brocant? Ik wist het niet, een mailtje en op maandag een belletje later was ik welkom op beide markten. Werken met wol is een kunst apart, en ik gebruik oude technieken, en das brocante, super!

Ik helemaal gelukkig maar wel een heel geregel op het laatste moment. Vooral omdat ik de woensdag de hele dag les geef en op donderdag de hele dag een modeshow had. Maar op dinsdag was ik klaar, alles voorbereid en geregeld voor zowel de naailessen, modeshow en de markten.

Vrijdagochtend om 9 uur ben ik er om de kraam helemaal in te richten, niet zomaar een kraam maar een tent van 5 bij 5 meter in plaats van een kraam van 1 bij 4 meter. Wauw, een eigen winkeltje voor 2 hele dagen. 

Om een uur of 11 word het wat loperig, vooral het spinnen achter het spinnenwiel van mijn moeder trekt veel publiek. De leukste opmerking was toch wel van een jongetje van een jaar of 3 die vroeg of mijn moeder misschien Doornroosje was. Hij zocht ook de scherpe punt van de spoel, gelukkig zat die er niet op vond hij, het was wel wat lastig als we allemaal in slaap vielen.















Veel mensen geïnspireerd en zelf ook weer geïnspireerd. Veel fanatieke mensen aan het droogvilten gekregen en een hoop inschrijvingen voor de workshop van 18 mei.

Geslaagde markt, op naar de volgende markt van 31 mei bij de Vrije School aan de Molenstraat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten