zaterdag 4 mei 2013

Eerste wolworkshop een feit!

Het resultaat van de workshop.

Inmiddels ben ik de trotse eigenaresse van 100 kilo Texelse schapenwol. Wat een hoop warmte in mijn atelier. Met deze schapenwol ga ik in samenwerking met Tineke Hoogenbosch, mijn moeder, en Frank Gorter, een enorm enthousiast schapenboer, een heleboel mensen blij maken met Texelse schapen wol komende seizoenen!

Vandaag de eerste workshop 'Leer de Texelse wol kennen'. Om 10.00 uur gingen we van start met een bak koffie en Texelse koek. Tijdens de koffie verteld boer Frank veel over schapenwol en daar waar je op moet letten bij de aankoop van een vacht.

Na een rondleiding over de boerderij, een wolonderzoek bij de schapen en een stukje schapendrijven gaan we weer terug de schuur in voor nog een bak koffie en een samenvatting.

Nu is de beurt aan mij, ik leg 3 technieken uit die iedereen kan, en heel erg leuk zijn. We maken een schaapje, het unieke Texelse souvenir natuurlijk. Tijdens het weven, stroppen en vilten leg ik uit hoe je wol wast en wat zijn kwaliteiten zijn. Ook laat ik zien wat er nog allemaal meer kan met de wol behalve het schaapje maken en beantwoord ik vragen.


Na afloop is iedereen welkom in mijn miniwinkeltje met de wolproducten die we gebruikt hebben.


Mijn mini Texelse wol shop.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten